Aydemir Akbaş Galatasaray'a Demediğini Bırakmadı

60 yıllık Oyuncu, Senarist, Tiyatrocu Aydemir Akbaş Önce Vatan Gazetesine röportaj verdi.

ZOR BİR İMTİHANDAN KAÇMAK İÇİN TİYATRO KOLUNA GİRDİK

FÇ: Aydemir bey sizi daha yakından tanımak istesek, bize kısaca kendinizden bahseder misiniz?

AYDEMİR AKBAŞ: Ben 1 ocak 1936'da İstanbul Feriköy'de dünyaya geldim. Babam ciğerciydi. Arnavut'tu. Aslen Manastır' lı. Annem,Trabzon Sürmene'li ve ev hanımıydı. Bizde kadın çalıştırılmaz, çok tutucuyuz. Babam, katıksız bir Atatürk'çüydü. Biz 3 erkek 1 kız olmak üzere 4 kardeşiz. Ben İlkokuldan sonra Galatasaray Lisesine gitmeyi kafama koymuştum ve Galatasaray lisesine girdim. Lisedeyken, sıra arkadaşım Ayberk Çölok'la beraber zor bir imtihandan kaçmak için tiyatro koluna girdik. Ahmet Kutsi Tacer yönetiminde olan Tiyatro okulunun, çok güçlü bir kadrosu vardı. Hatta bu kadro, sonra Haldun Dormen'in kurduğu cep tiyatrosunun nüvesini teşkil etti. Neyse biz katıldık, amacımız imtihandan kaçmak. Fakat Ahmet Kutsi Tecer bize rol verdi. Şaşırdık tabi. Kaçsak! bir türlü. Oynasak! bir türlü, oynamasak bir türlü. Mecburen oynadık bu piyesi. İşte mesleğe adımımı attım, atış o atış. Aşağı yukarı 60 sene oldu. Lise son sınıftaydım. Bir kere kanıma girdi. Bir daha bırakamadım. Erol günaydın, Duygu Sağıroğlu, Yiğit Okur,.. Haldun Dormen'in kurmuş olduğu cep Tiyatrosunda bende perde çekiyordum. Rahmetli Nisa Serezli, ben ve birkaç kişi daha "Dilsiz Kadın" ve "Mum Söndü" diye 2 oyunla İngiltere'ye Bristol Festivaline gittik. Orada en iyi ekip seçildik. Oradan döndük Dormen Tiyatrosunda 178,83 kuruş maaşla sahne amiri, perdeci olarak işe başladım. Perde çekiyordum. Kenarda oturup Erol Günaydın'nı, Altan Erbulak'ı, Metin Serezli'yi, Gülriz Sururi'yi,…seyrederdim. Onları seyrede seyrede bir gün Haldun Dormen ne kadar istekli olduğumu fark etmiş olacak ki "Gogoli Müfettişi" oyununda bana bir rol verdi. Hepsi dörder kelimelik iki cümlem vardı. Ama heyecandan benim uykularım kaçtı. Öyle profesyonel olduk. 136 film 40'ı komedi, geri kalanı avantür. 15 tane senaryomu, İbrahim Tatlıses'e, Kemal Sunal'a verdim. Kendim içinde senaryolar yazdım ve oynadım, 10 yönetmenlik, 35 tiyatro yaptım. Esasen ben dram oyuncusuyum. Haldun Dormen, Gülriz Sururi, Engin Cezzar, Ali Poyrazoğlu tiyatrolarında oynadım. Daha sonra kendi tiyatromu kurdum. Fakat olaylar yüzünden tiyatromu kapattım ve bir daha tiyatro yapmaya karar verdim.

BENİM ASIL MESLEĞİM SENARİSTTİ

FÇ: Şu anda neler yapıyorsunuz?

AYDEMİR AKBAŞ: Şu anda senaryo yazıyorum. İleride çekeceğim filmlerin projelerini hazırlıyorum. Aslında hazırlar, sadece üstlerine cila çekiyorum. Sinema oyuncusu olmakta ne var, ben senarist olmak istiyordum. Benim asıl mesleğim senaristti. Ben Tanju Gürsu'nun hatırı için bir rol oynadım. Ali Poyrazoğlu "Kazıma Ne Lazım" diye bir film çekiyordu. Orada rolüm Ali Poyrazoğlu'na "Konuşma Ulan" diyerek bir tokat atmaktı. Bu film Adana'da oynayınca benim o "konuşma ulan" lafım çok tuttu ve Türkiye'de slogan oldu. O zaman Abdurrahman Keskiner hemen benimle 3 film anlaşması yaptı. Amigo Hüsnü, Bitirim Hüsnü,..

BEN İBRAHİM TATLISES'E 4 SENARYO VERDİM 4'ÜNÜDE ÇEKMİŞTİ.

FÇ: İbrahim Tatlıses ile olan dostluğunuz herkesi kıskandırıyor. Bu dostluk nasıl başladı?

AYDEMİR AKBAŞ: Ben bir gün bir yazıhanedeydim. Oda hemen karşıdaki benim devamlı film yaptığım Tanju Gürsu'nun yazıhanesindeydi. Bana el salladı, bende ona el salladım. Kalktım yanına gittim. İbrahim Yeşilçam hastasıydı. O dönem bir film yapacakmış ama hep eski filmlerin senaryolarını değiştirip değiştirip getirip önüne koymuşlar. Bende ona "ben sana orijinal hikaye vereyim" dedim "Sende var mı" dedi. "Benim işim bu. Hikaye, senaryo, hem de orijinal" dedim. Yapma ya getir o zaman dedi. Ben İbrahim Tatlıses'e 4 tane senaryo verdim 4'ünüde çekti. Bizim İbrahim Tatlıses ile olan dostluğumuz öyle başladı ve o gün den bu yana dostuz. Sanırım 35 yıl oldu.

MAÇ SONUNDA İBRAHİM'İN ÇOK PARASINI ALDIM

FÇ: İbrahim Tatlıses ile Fenerbahçe- Galatasaray maçını izlediniz mi?

AYDEMİR AKBAŞ: Biz İbrahim Tatlıses ile beraber Fenerbahçe- Galatasaray maçlarını çok izledik. Eskiden maç sonunda ben İbrahim'in çok parasını aldım. Ben maç izlerken çok bağırıp çağırıyordum. Maç izlerken bağırıp çağırmak zaten benim huyumdur. Ben halada öyleyim. Bakın sesim, Galatasaray maçında bağırmaktan hala kısık. Doktorumdan yasak geldi. Artık Galatasaray ile uğraşmayacaksın diye. Bana Galatasaray'ın maçına gitmek yok Artık yasak, Galatasaray'la ilişkini keseceksin. Divan kurul toplantılarına katılmak yok dedi.(bu arada ben hem Galatasaray Cemiyetinin hem Kulübün divan kurulu üyesiyim). Çünkü ben basında yazı yazarken, basın tribününde İspanyol bir radyocuya saldırdım. Galatasaray-Barselona maçıydı. Bir tane gol yedik. İspanyol radyo spikeri arkamda oturuyordu. Onların bir bağırma tarzı var ya! Galatasaray gol yedi diye o bağırınca benim kanıma dokundu, benim Milliyetçiliğim tuttu. Daha sonra biz gol atınca döndüm ona bir hareket yaptım. O zaman sanırım Akşam gazetesindeydim. Gazeteciler Spor Yazarları Derneğinden gazeteye bir yazı geldi. Aydemir Akbaş'ı bir daha maç yazmaya yolamayın diye. Ben gazeteciliğe Yeni Sabah gazetesinde başladım. Rahmetli Nezih Demirkent, Atilla Karsan, Oktay Kurtböke gibi bir ekiple çalıştım. Sonra Hafta Sonu'na geçtim. Oradan Hürriyet'te Yeni gazete vardı oraya geçtim. Sonra ABC diye bir gazete çıkıyordu oraya geçtim. Ama ben biraz sivri dilli olduğum için fazla dayanamıyordum.

BEN 62 YILDIR FANATİK GALATASARAY'IYIM

FÇ: Galatasaray Aşkı nasıl başladı?

AYDEMİR AKBAŞ: Çocukluğumda başladı. Ali Sami Yen Stadının etrafı daha tahta perdeyle çevriliyken, o meşhur stadda Galatasaray takımı antrenman yaparken, ben onların arkasında top toplardım. O zaman ben 8 yaşlarındaydım. O tarihlerde daha kalede Turgay yoktu. Erdoğan diye bir kaleci vardı. Yani o kadar eski. Yaklaşık 62 yıldır ben fanatik bir Galatasaraylıyım. O zaman Sarı Naci, Eşmek Aytaç, Bülent Eken- Reha Eken kardeşler vardı.

Galatasaray'DAN BU SENE HİÇ BİR ŞEY OLMAZ

FÇ: Bu sene (2015-2016 sezonunda)Galatasaray'ın durumu ne olur?

AYDEMİR AKBAŞ: Galatasaray bu sene hiçbir şey olamaz çünkü Galatasaray'ın durumu çok kötü. Dört yıldır rezil bir takımız. 5-6 sene evvel çoktan bu takımdan gitmesi lazım gelen futbolcular hala takımda. İnanılmaz paralar veriliyor onlara. Zaten ben 5-6 ay evvel Galatasaray soyuluyor diye televizyonlarda bağırdım. Nitekim başkan benim sınıf arkadaşımdı. O sanırım 100- 150 kişiyi Galatasaray'dan çıkardı. Ama bana göre hala çıkarılması gereken insanlar var.

BU KULÜP BU KADAR PARAYI NEREYE HARCADI

FÇ: Mustafa Denizli Galatasaray'ın başına geldi. Buna ne diyorsunuz?

AYDEMİR AKBAŞ: Bu takımdan hiçbir şey olmaz. Eğer olursa şaşarım. Hepsi yaşlı, bunlar yürüyerek futbol oynuyorlar. Yürüyerek futbol oynanmaz. Sinirleniyorum çünkü bana bu konuda biraz bana gayri resmi hırsızlık var gibi geliyor. Yani ciğeri beş para etmez futbolcuya, yüz bin dolar etmeyecek adama 3 milyon dolar verilmiş. Bu nasıl bir iş. Burada, süistimal var gibi geliyor bana. Dünyanın borcu, bu borç nasıl oldu. Galatasaray kumar oynamıyor ki, metresleri de yok, uyuşturucuda kullanmıyor. Peki, bu kulüp bu kadar parayı nereye harcadı. Hep böyle transferlere harcandı. Yani hep menajerleri ihya ettik.

ALLAH AŞKINA YA! BUNLAR YÖNETİCİMİ?

FÇ: Eski oyuncularla yeni oyuncular arasında ne gibi farklar var?

AYDEMİR AKBAŞ: Eski oyuncular adamdı, Eskiler adamdı! Mesela benim çok yakınım Metin Oktay çok iyi dostumdu. Aradaki farkı anlatayım. Bir gün rahmetli Metin Oktay'la Beyoğlu'nda yürüyoruz. (O bana filmlerden dolayı kral derdi).
Bana "Kral! Gel seninle karşıya geçelim" dedi.
"hayrola" dedim.
"geç geç" dedi.
Karşı kaldırıma geçtik "ne oldu" dedim.
Baba Gündüz geliyor" dedi. Saygıya bak. İmparator, Antrenör'ü olan Baba Gündüz ile karşılaşmamak için kaldırım değiştiriyor. "Ben futbolu Baba Gündüz'den öğrendim. Benim için Türkiye'deki tek Antrenör odur" dedi. Ben Antrenörü tanımam ama adamdaki saygıya bak. Eskiden Galatasaray'a bir futbolcu geldiği zaman hemen lisedeki müze gezdirilirdi. Şimdi ise, Reina'ya götürülüyor. Önceden futbolcu yönetici ile karşılaşmamak için yolunu değiştiriyordu. Şimdi, yönetici futbolcu ile karşılaşmamak için yolunu değiştiriyor. Şu yöneticilere bak Allah aşkına ya! Bunlar yöneticimi? Aldıkları adamlara bak, bu adamlara verdikleri paralara bak. Kendi parası değilki peyz….rin. Zaten bu kulübü batıran 20 kişi var. İsim sayamam. Ama başkanlar, futbol şubesindeki insanlar, menajerler, onlar, bunlar ama isim veremiyorum.

EĞİTİMLE OYUNCULUK OLMAZ

FÇ: Siz tiyatro kökenli bir oyuncu, yönetmen, senarist olarak şimdiki oyuncularda eskiye bakınca ne görüyorsunuz?
AYDEMİR AKBAŞ: Şimdi oyuncu yok ki oynamıyorlar sadece okuyorlar. Kaça tane dizi var, burada oyuncuya ihtiyaç var. Şimdi tanıdığı olan oyuncu oluyor. Evde nasıl konuşuyorsa aynı konuşuyorlar oynamıyorlar. Çünkü içlerinde yok, yetenek yok. Eskiden tek bir kanal TRT vardı. Biz ona dizi yapardık. Birde Ahmet Özal Star Tv açtı. Bu iki kanal vardı. Şimdi kanaldan geçilmiyor ve en çok aranan şey dizi filmler. Adam sokaktan çeviriyor dizide oynatıyor. Sinema, televizyon ve Tiyatro hep ayrı şeylerdir. Tiyatroda Stardır ama sinemada hiç bir şeydir. Örnek verirsem ayıp olur, ölmüş olanlar var sağ olanalar var. Tiyatroda devdirler, film yapmışlardır yatmışlar iki seksen. Ben bu işin Allah vergisi olduğuna inanıyorum. Eğitimle oyunculuk olmaz.

BİSİKLET HIRSIZLARI FİLMİNDE ADAMI SOKAKTAN ALIP OYNATTILAR "OSKAR" ÖDÜLÜ ALDI

FÇ: Siz oynarken, karakterleri canlandırırken kendinizden bir şeyler katıyor musunuz?

AYDEMİR AKBAŞ: Dramı herkes oynar. Ama sinemada oynatırsın. Çünkü sinema tiplemedir. Mesela "bisiklet hırsızları" filminde adamı sokaktan aldı oynattılar. Oscar aldı. Eğitimle olmaz bu iş. Dikkat et Starların dörtte üçü eğitimsizdir. Eğitim görmüş, okul okumuş Star çok azdır. Çünkü bizi halk seçiyor. Beni daha birinci filmimde star olacaksın diye seçti halk. O zaman reklamda yoktu.

FÇ: Son filminiz "Kolpaçino" 'da çok keyif aldınız mı?
AYDEMİR AKBAŞ: "Kolpaçino" filminde çok keyif alarak oynadım. Çok beğendiğim bir senaryoydu.

SIKIŞMIŞ OLAN YEŞİLÇAM, SEKS KOMEDİ FİLMLERİ İCAT ETTİ

FÇ: Türk sinemasının bugünkü durumu nedir?

AYDEMİR AKBAŞ: Amerikan sinemasının yerini artık Türk filmleri aldı. Bir ara sinemalar kapandı. Filmler çalışmıyordu. Hangi filmler çalışmıyordu! fakir kız zengin oğlan filmlerinden artık halk bıkmıştı. O dönemin Starlarının filmi artık çalışmıyordu. İsim vermem doğru olmaz, bugün hala yaşıyorlar. İşte Yeşilçam bizi o ara çıkardı. Biz haydan gelmedik. Sıkışmış olan Yeşilçam, seks komedi filmlerini icat etti. EE! Türkiye'de seks komediyi çevirecek 5-6 tane aktör var. Ali Poyrazoğlu, Mete İnselel,..ben. Bizim sayemizde tekrar bir dönüş oldu. Ama işin cılkı çıktığı için biz bıraktık. Seks komedi filmleri eğer adabıyla çekilse ömür boyu devam eder. Dünya'dan eksilmeyecek şeylerden biri sekstir, ikincisi rüşvettir, üçüncüsü uyuşturucudur. Bunlar asla bitmez.
Hayatınızı film yapmayı düşünüyor musunuz, Eğer yaparsanız adı ne olur?
Aaa! hiç düşünmedim onu. Ama benim çok şey bir hayatım var bir filme sığmaz. Bir gün biri benden hayatımı roman olarak yazmamı istemişti. Yazdım, ama o ölünce romanı yayınlamama kararı aldım. Bu günlerde hep aklıma geliyor, yazdıklarımı yırtacağım.

FÇ: Bir gününüz nasıl geçiyor?

AYDEMİR AKBAŞ: Evde, yazıyorum. Gündüzleri, Galatasaray Cemiyetine geliyorum. Akşamları yine yazıyorum ve Amerikan filmleri izliyorum. Ben politikaya çok meraklıyım bu yüzden televizyonda açık oturum programlarını izliyorum.

BEN ASLA GALATASARAY'DAN VAZGEÇMEM

FÇ: Vazgeçilmezleriniz nelerdir?

AYDEMİR AKBAŞ: Yemek yapar mısınız en çok sevdiğiniz yemek nedir?
Yemek yapmayı seviyorum. Kafamı dinlemek için mutfağa giriyorum. Ben balık yemeklerini yapmayı seviyorum. Kuru fasulye, tava köfte patates, birde 2-3 tane Arnavut yemeği yaparım.

FÇ: Eşiniz Beyhan hanım ile 3 defa ayrılmışsınız 4 defa evlenmişsiniz. Neden?

AYDEMİR AKBAŞ: Evet ben Beyhan hanımla 50 yıllık evliyim. Ben çok tutucu bir insanım. Herkes beni girgin biri zanneder hiç ilgisi yoktur. Kolay kolay kimseyi masamda oturtmam. Eğer biri oturacaksa izin alır öyle oturabilirler. Hoşlanmadığım biri olursa küfür ederim. Benim konuşacağım kişiler sınırlı insan sayısıdır. Bu konuda çok seçiciyim. Ayrılmalarımızın sebebi İşte "yemeğin yağını neden çok koyuyorsun, külü neden silkeliyorsun" gibi çok basit şeylerdendi.

BEN ÇOK TUTUCUYUM. EĞER ÇOCUĞUM YAŞASAYDI SANIRIM ONU DOĞDUĞUNA PİŞMAN EDERDİM.

FÇ: Çocuğunuz var mı?

AYDEMİR AKBAŞ: Çocuğumuz oldu ama yaşamadı. Ben yaşamasını eşimin açısından çok isterdim ama bugünkü ortama bakıyorum, eğer çocuğum yaşasaydı bugünkü ortamda herhalde ben delirirdim. Uyuşturucu gırla, homoseksüellik gırla, oros…uk, gırla, hırsızlık gırla. Sanırım çocuğu doğduğuna pişman ederdim.
Benim bir kız kardeşim olduğunu senelerce arkadaşlarım bilmemiştir. Arkadaşlarım eve misafirliğe gelirlerdi ama kız kardeşim asla gözükmezdi. Ben çok tutucuyumdur. Galatasaray'lı medeni olması lazım. Ama ben bu tarz medeniliklere karşıyım. Ben bir arkadaşımla sokağa çıksam onu açık saçık giydirmem, rahatsız olurum, kapanmasını isterim. Yani arkadaşımı öyle kıskanırım. Ben böyle terbiye gördüm.

BEN ESKİ OYUNCULARI ARIYORUM

FÇ: Şimdiki oyunculardan beğendiğiniz oyuncu kim diye sorsam?

AYDEMİR AKBAŞ: Ben zaten tiyatroya küstüm, seyretmiyorum. Dizilere filmlere bakıyorum, özür dilerim ama beni sarmıyor. Ben eski oyuncuları arıyorum. Bir yılmaz Güney, bir Fikret Hakan yok. O yan kadroyu saysam var ya, öyle bir yan kadro yok. Bir Aliye Rona, bir Erol Taş yok. Ben özür dileyerek bunları söylemek durumundayım.

KEŞANLI ALİ DESTANI'NDAKİ "SİPSİ SELİM" KARAKTERİ BENİ TEPEYE ÇIKARMIŞTIR

FÇ: Bugüne kadar Tiyatro olsun, Sinema olsun elbette bütün oynadığınız karakterleri mutlaka severek oynamışsınızdır. Ama en çok beğenerek, en çok zevk alarak oynadığınız karakter hangisi?

AYDEMİR AKBAŞ: Ben bütün karakterlerimi severek oynadım. Ama Tiyatroda beni ben yapan Keşanlı Ali Destanı'ndaki "Sipsi Selim" karakteri beni tepeye çıkarmıştır.
Bununla ilgili ufak bir anımı anlatayım.
Gülriz Sururi tiyatrosuyla turneye Almanya'ya gitmiştik. Ben Almanya'da Keşanlı Ali Destanı'nı oynarken salonda devamlı bana bakan bir kadın vardı, biz bundan huylandık. Sonra Haldun Taner "bu kadın devamlı Aydemir'e bakıyor" diye sordu. Meğer kadın benim "Sipsi Selim" tiplememi çizmiş. O rolü çok büyük bir keyifle oynadım. Bunun dışında Haldun Taner, Yaşar Kemal, Aziz Nesin, Erol Toy'un bütün oyunlarını keyifle oynadım. Belki de ben Türkiye'de en iyi yönetmenlerle, en iyi oyuncularla çalışmış tek oyuncuyum. Ben Lütfü Akat'ın vazgeçilmez oyuncusuydum. Tuncer Kurtiz, Tuncer Necmioğlu, Yılmaz Güney, dekoratör Duygu Sağıroğlu bir ekiptik. Birlikte 4-5 film yaptık. Sonra ben Yaşar Kemal'in bir oyunu olan "Teneke"'yi oynamak için Yılmaz Güney'den ayrılmak zorunda kaldım.

FÇ: Bu mesleği seçmek isteyen gençlere önerileriniz nelerdir?

AYDEMİR AKBAŞ: Gençlere önerim eğer bu mesleği istiyorlarsa çıkıp oynasınlar. Ders almakla bu iş olmaz. Yetenekleri varsa sahnede göstersinler.

FÇ: Sizi televizyonda yeniden görebilecek miyiz?

AYDEMİR AKBAŞ: Televizyon ve diziler bana ters. Ama dizilerde küçük roller olursa oynarım. Şu an zaten bir teklif var onu değerlendiriyorum. Ama büyük roller bana göre hamallıktır. Çünkü 1,5 saat bir bölüm olmaz. Neden? Diyelim bir sahnenin hakkı 10 cümle, uzasın diye onu 40 cümle yapıyorlar. Geriye kalan 30 cümle burada hamallık oluyor. Dolayısı ile ben sahne ne hak ediyorsa onu konuşurum ben hamal değilim.

FÇ: Nasıl bir çocukluk geçirdiniz?

AYDEMİR AKBAŞ: Çok mutluydum hatta el üstünde tutuluyordum. Arnavutlar çocuklarına çok düşkün olur. Babam bana çok düşkündü. Ben nereye gidiyorum, kimlerle görüşüyorum diye merak ettiğinden peşime adam koyup beni takip ettirdi. Ben Adnan Menderesle, aslen adanalı olan Leventteki ahbaplarının evinde tanışmıştık. Babam onu bile soruşturdu.

BABMIN 20 TANE BİSİKLET ALACAK DURUMU VARKEN BANA BİSİKLET ALMADI

FÇ: İçimde ukte kaldı dediğiniz bir şey var mı?
AYDEMİR AKBAŞ: Ben çocukken her istediğimiz alınmazdı. Durumları iyi olduğu halde düşersin bahanesi ile bana bir bisiklet almadılar. O benim içimde ukte kaldı.

GAZETEDE YILIN FOTOĞRAFI SEÇİLMİŞTİM

FÇ: Unutamadığınız bir anınızı bizimle paylaşır mısınız?

AYDEMİR AKBAŞ: Zilli Zarife diye bir piyes oynuyorduk. Oyunun Galas'ını akıl hastalarına yaptık. Benim oradaki rolüm oyunun sonunda salondan sahneye gelmekti. Ben fırladım ama 2 tane deli beni deli zannedip tuttular. Sahnedeki oyuncular beni bekliyor, ben kurtulamıyorum. Neyse sonunda ben itişe kakışa, bir şekilde kurtulup ve sahneye gittim. Çetin Şencan diye bir gazeteci beni çekmiş, o zaman Yeni Gazete'de yılın fotoğrafı seçilmişti.
Birde okuldan kaçıp okulun taksitini yemiştim.
O zaman okul arkadaşlarım Atilla Karsan(günaydın gazetesinin yayın yönetmeni), Ali Kurt (Galatasaray'da yöneticilik yaptı) Birlikte okuldan kaçtık. Gidip pavyonda okul taksitini yedik. Sonra bu parayı kazanmak için okulda leblebi ve çikolata sattık. Kalan leblebileride Galatasaray Lisesinin balkonunda oturan Turgay Şeren ve Coşkun Özarı'ya verdik.

FÇ: Hayat felsefeniz nedir?

AYDEMİR AKBAŞ: Ben psikiyatri olmayı kafaya koymuştum. Babam, benim Büyükelçi olmamı istiyordu. Yani siyasal bilgiler. Siyasal bilgiler Galatasaray'ın devamıdır. Türkiye'nin bütün Büyükelçilerin çoğu Galatasaray Lisesi mezunudur. Çünkü o okul onun için kurulmuştur zaten. Padişahlar Fransa'yla konuşabilmek için kurdurmuşlar o okulu. Bende 27 Mayıs darbesinden sonra ben üniversiteyi okumaktan vazgeçtim. Ama Şanlıurfa Suruç kazasının Kara köyünde hem yedek subay, hem öğretmenlik yaptım. Orada geçirdiğim iki senenin bana çok faydası oldu.

İBRAHİM TATLISES KADİM DOSTUMDUR
FÇ: Kadim dostunuz kim?

AYDEMİR AKBAŞ: Tabi ki benim kadim dostum İbrahim Tatlıses. Sonra Acar Yıldırım ve rahmetli Metin Serezli.

YÜZDE YÜZ, BİR ÜCÜNCÜ DÜNYA SAVAŞI ÇIKACAK

FÇ: Türkiye'nin gidişatı nedir?

AYDEMİR AKBAŞ: Bu bizim elimizde değil. Bu Amerika' nın, Rusya' nın ve küresel sermayenin elinde. Onlar ne çizmişse, o olacak. Dünya' nın işi zor. Yüzde yüz, bir üçüncü Dünya savaşı çıkacak.
Sizi sevenlere mesajınız nedir?
Ben bu dünyada bir tek şeyimle övünürüm. Çok iyi bir dostumdur. Herkes benimle dost olmak ister ama ben çok seçiciyimdir. Sanatta da, Sporda da, mükemmeli ararım. Benim en az 15 tane yazılmış olan senaryom var. Ama daha kimseye okutmadım, çünkü ben mükemmeli arıyorum. Yazarım, bir daha yazarım, bir daha yazarım. Yazmak benim hobim.

FÇ: Başarınızın sırrı nedir?

AYDEMİR AKBAŞ: Başarımın sırrı çok çalışmaktır. Haldun Taner bana derdi ki! "Aydemir, çalışmasan bile, yazmasan bile masaya otur". Bir de çok iyi gözlemci olmak benim başarımın sırrıdır. Benim babam ilkokul mezunudur ama profesöre akıl verirdi. Ben Arnavut kökenli Türk'üm. Ne mutlu Türk'üm diyene.

Fatma ÇELİK

Kaynak: Bültenler

28 Aralık 2015 Pazartesi 16:29

Aydemir Akbaş, Galatasaray, Türkiye, Magazin, Spor, Güncel