Teknokulis

Battlefield 4 - Multiplayer İnceleme (Pc)

Yılın en iddialı FPS oyunlarından olan Battlefield 4, aksiyonu yüksek online maçlarıyla oyuncuları saatler boyunca monitörlerinin önüne çivilemeyi hedefliyor...

- Serkan Selim Yıldız



Battlefield 4 ile yıkım son hızıyla sürüyor



Oyun dünyasında geniş alan ve savaş kelimelerini bir araya getirdiğimizde, aklımıza ilk gelen yapım Battlefield'dır (BF). Battlefield, ilk oyunundan itibaren geniş alanda savaş deneyimini oyun dünyasına en başarılı şekilde sunan marka diyebiliriz. İlk serileri İkinci Dünya savaşında geçmiş, daha sonra seriler içinde geleceği görmüş fakat en popüler olanın günümüz savaşları olduğuna kanaat getirilmiş. Yapımcı firma DICE, BF3'ten sonra BF4'ü de günümüz silah ve araç teknolojisi içeriğiyle oyun dünyasına sundu.



Geçmiş yıllara oranla günümüz oyun teknolojileri konsollardan ötürü ağır ilerlemekte olup, artık seri oyunların pek ayırt edilemez hale geldiğini hepimiz gözlemliyoruz. BF serisi hiçbir yapımında kaliteden ödün vermemiş, her daim sistemlerimizi en zorlayanlardan olmuş ve bizi maddi yükün altına sokmuştur. BF3'e nazaran multiplayer bölümünde güzel geliştirmeler görüyor olsak da tatmin edici, beklentileri karşılayan düzeyde farklılıklar olduğunu söyleyemeyiz.



Battlefield 4, iki versiyon halinde sunuldu. Bu versiyonların biri oyunun normal versiyonu. Bunun yanında ikinci olarak Battlefield Premium versiyonu bulunmakta. Bu versiyonu satın alıp, daha fazla içeriğe ve sonradan çıkacak beş harita paketine iki hafta önceden erişme imkanı sunulmakta.



Bilgisayarlarınız bu oyunu açacak kadar güçlü mü?



Her daim en iyi ses kalitesi, görsel kalite, fizik ve hareket kaydı teknolojilerini görmeye alıştığımız seri, bu oyunuyla da bilgisayarlarımızı ciddi manada zorluyor. Bunun en büyük gerekçeleri ise; devasa büyük savaş alanları, bu büyük savaş alanlarında fazla sayıda oyuncunun birçok noktada yaşadığı aksiyonlar ve grafik kalitesinin üst seviyelerde olması. Piyasada bulunan diğer yapımların görsel olarak önüne geçmeye çalışmak ve devasa haritalarda oluşabilecek hataları engellemek, DICE için oldukça zorlu geçiyor olsa gerek.



Battlefield 4'te öncelikle Türk oyuncularını sevindiren güzel bir gelişme yaşandı. EA, her daim Avrupa sunucularını tercih etmek zorunda kalan Türk oyuncular için Türkiye'de resmi server açılmasına olanak tanıdı. Böylece çok düşük ping değerlerinde, lagsız ve akıcı bir şekilde oyunu oynama fırsatı edindik. Hatta komşu ülkelerden birçok oyuncu da bizim ülkemizdeki sunuculardan faydalanmakta.



#Sayfa#



Artırılmış kişiselleştirme özellikleri



Öncelikle multiplayer bölümünün battlelog ve kişiselleştirme ekranından başlamakta fayda var. DICE'ın her yeni yapımında kişiselleştirme detaylarını artırdığını biliyoruz. Battlelog'da önceki seriye nazaran çok daha fazla detaya ulaşabiliyoruz. Bitirdiğimiz oyunların sonuçlarını, tüm istatistiki verileri görebiliyoruz. Dog tag'ler artık daha fazla içerik sahibi, sayısı önceki seriye göre hayli fazla. Dog tag'lerin oyuncular tarafından sevildiğinin farkına varan DICE, dog tag sayısını artırmış. Çeşitlere göz attığımda ilk hoşnut olduğum durum; birçok bayrağın yanı sıra ülkemizin de bayrağının dog tag'ler içinde mevcut olmasıydı. Sadece bayrak değil, hayli fazla çeşitli dog tag'ler bulunmakta. Bunun yanı sıra amblem eklenmiş. Amblemde istediğiniz gibi değiştirme yapabilirsiniz. Rakibinizi öldürdüğünüzde dog tag'in yanında ambleminizde belirmekte. Bunun yanında kullandığınız araçta da ambleminiz belirmekte.



Profil ekranında, kişisel detaylarımızın yanında tüm silahlarımızın ekipman ayarlarını ve görsel ayarlarını yapabiliyoruz. Silah sayımız ve ekipman eklentileri yeterli seviyede diyebiliriz. Yapıma geçtiğimizde her sonraki çıkan seride DICE'ın aksiyonu daha iyi yaşatma çabasını gözlemliyoruz. Yapımda yenilikten çok, eksikliklerin giderilmesi göze çarpıyor. Önceki oyunda oyuncuların şikayet ettiği birçok alanda düzeltmeler yapılmış, savaş atmosferini daha gerçekçi yaşamamızı sağlayan yenilikler getirilmiş. Oyunda en çok sıkıntı çekilen olaylardan biri spawn olunan kişinin ne durumda olduğu sorunsalıydı. BF4'te deploy ekranında spawn olacağınız kişiyi seçtiğinizde o kişinin gözünden kamera görüntüsüyle karşılaşıyorsunuz. Yaşadığı aksiyonu canlı canlı görüp, eğer riskli pozisyonda ise farklı bir noktaya spawn olabiliyorsunuz. Oyunun en faydalı yeniliklerinden biri diyebiliriz. Aynı deploy ekranında spawn olacağınız aracı menü üzerinden seçme gibi bir kolaylık da söz konusu. DICE, spawn problemlerini hayli dikkate almış gibi görünüyor.



Oyunda bildiğimiz gibi yüzme faktörü vardı. Fakat BF4'te suyun altına da dalış yapabiliyorsunuz.



Çatışmadan kaçıp kurtulmak için ya da sel basan haritalarda bazı noktalara ulaşmak için suyun altından gidiş tercih edilebilir. Bu yeniliklerle büyük oranda sıkıntılar giderilmiş olsa gerek. Bunun yanı sıra önceki oyunlarda uçakların haritada ufak bir pistten kalkıyor olması biraz gerçek dışı karşılanıyordu. Artık uçaklar sanki olay mahalline yeni giriş yapıyormuş gibi haritanın dışından geliyor. Böyle olması daha gerçekçi bir hava katmış. Bad Company 2 ile ciddi değişimlere giden mod serüveni devam etmekte.



#Sayfa#



BF4'te savaş esnasında haritada yaşanılan fiziki değişiklikler söz konusu. Yıkılan bina duvarları, değişen atmosfer şartları, fırtına sonrası denizde dalga şiddetlerinin artması, barajın yıkılması ile şehri sel basması gibi mükemmel aksiyonlar mevcut. Birçok değişiklik dikkat çekiyor. Haritalar önceki oyunlarda da kaliteli idi. Fakat BF4'de point noktaları çok kritik noktalarda tercih edildiği için oyunda savaş atmosferi had safhada yaşanıyor. Aklıma gelen örnekler; kontrol altında tutmanız gereken yerin onlarca katlı gökdelenin çatısında bulunması. ya da yıkılmış şehir ortamında camlı terasa sahip bir yer altı mekanı olması. Kritik noktaların tercihi bu oyunda çok başarılı olmuş. Haritaların tasarım ve detayları her zamanki gibi başarılı. Yakın aksiyonlara girebileceğiniz haritaların yanı sıra bildiğimiz BF tarzı devasa haritalar mevcut.



Araç ve asker arasındaki dengesizlikler kalkmışa benziyor



Battlefield'ın önceki serilerinde başa bela olan bir noktada durup sürekli ateş eden oyuncular için de gereği düşünülmüş. Araç ve karakter üzerinde fazla mermi bulunmuyor. Yani bir tank ya da hafif zırhlı araçla gelişigüzel atış yaparsanız merminiz bitiyor ve bir süre beklemek durumunda kalıyorsunuz. Belli süre sonra mermi aracınıza ekleniyor. Bu, bir nebze mermiyi tasarruflu kullanma yolunda oyuncuları zorluyor. Bunun yanı sıra oyunda önceki serideki araç – yaya dengesizliği biraz ortadan kalkmış gibi. Araçların üstünlüğü biraz daha azaltıldı. Askerler artık araç atışlarıyla daha zor ölüyor ve araçlar daha kolay vurulabiliyor.



Hataların bir an evvel son bulması gerekiyor



Battlefield 4, temelinde güzel geliştirmelerle, ufak ama önemli yeniliklerle geldi. Açıkçası benim beklentimi tam karşılayamadı, ama oyunda kötü diyebileceğim bir şey yok gibi. Yalnız, neredeyse bir ay kadar süre betası test edilmiş oyunun göz ardı edilemeyecek seviyede teknik sorunlar içermesi biz oyuncular için pek hoş değil. Üstte yazdığım yenilik ve geliştirmeler, bu teknik sorunlar yüzünden hayli can sıkıcı oluyor. Araç patlamalarında oluşan bozulmalar, saymakla bitmeyen bug'lar, araç sesinde oluşan bozukluklar, yüzümüzün ekşimesine sebep oluyor. Mutlaka güncellemelerle problemler düzelecektir, fakat yapımcıların oyunları bitmeden oyunculara sunması pek hoş durum değil.



Yapımcılar, bitmeyen oyunları piyasaya çıkarmayı artık alışkanlık haline getirdi diyebiliriiz. Ne de olsa oyuncuların şikayet ve geri dönüşleriyle hataları düzeltme yoluna gidiyorlar. O yüzden vakit kaybetmeden oyunları piyasaya sürüyorlar. Bunda en büyük pay; en çok gelir elde etme planıyla çıkış tarihi belirleyen dağıtımcı firmaların o tarihe yetişmesi için yapımcı firma üzerinde oluşturduğu baskı olsa gerek. Oyundaki problemlerin yamalarla düzeltilmesi umudu ile herkese iyi oyunlar diliyorum.



Teknokulis : http://www.teknokulis.com

Kaynak: Teknokulis
11 Kasım 2013 Pazartesi 15:30
YORUMLAR

Son Dakika