Lol 6.2 Yama Notları ve Çıkış Tarihi

2016 ile birlikte League of Legends bir çok değişikliğe uğrayacak.

2016 ile birlikte League of Legends bir çok değişikliğe uğrayacak. Her sene olduğu gibi her geçen yılda oyun biraz daha geliştiriliyor biraz daha güzelleştiriliyor. Yeni herolar yeni sistemler gelmeye devam ediyor. Bu sezonda LoL yüzlerce değişikliği bu yama ile yaşayacak gibi gözüküyor. Hali hazırda son zamanlarda yeni çıkan yeni şampiyon Jhin oyunun dünyasını bir hayli sallamıştı fakat bu yama şampiyonlar ile sınırlı kalmıyor. Oyunun  bir çok hatası bu yama ile giderilmiş olacak. Arayüz geliştirmeleri, sistem değişiklikleri, yeni şampiyon seçimi bir çok yenilik bu yama ile geliyor.









6.2 Yamasının 28.01.2016 tarihinde yayınlanması bekleniyor yapılan duyuruya göre; 6.2 Yaması'nın çıkış hazırlıkları nedeniyle 28.01.2016 tarihinde dereceli sıralar saat 03: 30 TSİ (01: 30 UTC) itibariyle devre dışı bırakılacak. Sunucular saat 05: 00 TSİ (03: 00 UTC) olduğunda kapatılacak olup o esnada devam etmekte olan bütün karşılaşmalar berabere sonuçlanacak ve kayıtları tutulmayacaktır. Yama çalışmaları nedeniyle savaş meydanlarının 3 saat kadar kapalı kalacağı tahmin edilmekte.



Haberimizde tüm detaylarını bulabilirsiniz.



















Jhin





Virtüöz Jhin, 6.2 Yaması'nın devreye girişinden bir hafta sonra sizinle buluşacak!



Virtüöz'ün Zihni





Karşınızda Virtüz, Jhin





İçeriden Şampiyon Bilgileri





Şampiyon Tanıtımı (Çok yakında!)























Shen





Alacakaranlığın Gözü, Shen 6.2 Yaması ile birlikte güncellenecek!



Şampiyon Güncellemesi





Şampiyon Tanıtımı























Dr. Mundo





Mundo'nun oyunun erken safhasındaki gücü aşağı çekildi. Artık E'nin verdiği hasar son seviyesine ulaşana kadar daha az ve Mundo'nun R yeteneği artık başta daha uzun ve seviyesi arttıkça azalıyor.







Oyunun son safhasında canavara dönüşen bir şampiyon, erken safhalarda da baskınlık kurarsa ne olur? Mundo olur. 5.24 Yaması'nda gücünden yaptığımız kesintiler Mundo'nun acılı ezmesinin acısını fazla alamamış gibi duruyor; o yüzden 6.2 Yaması'nda Mundo'nun ipini biraz daha geriyor ve oyun sonundaki güce kavuşmak için daha fazla çabalamasını umuyoruz.






E – Acısever

ASGARİ İLAVE SALDIRI GÜCÜ40/55/70/85/100?20/40/60/80/100


MUNDO HESABIİlave saldırı gücü hala Mundo'nun her %1 eksik canı başına %1 artıyor (yani Mundo katledildiğinde Acısever yeteneğini kullanabilseydi artık toplamda 40/80/120/160/200 olacak şekilde Acısever'in ilave yetenek gücünün %100'ünden faydalanabilirdi). Bu oran değişmedi ama Mundo'nun özellikle katledildiği zaman matematikte zorlandığını düşünürsek söylemekte fayda gördük.





R – Sadizm

BEKLEME SÜRESİBütün seviyelerde 75 saniye?100/85/70 saniye






















Elise





İki halinde de taban hareket hızı azaldı. W'nun taban hasarı düşürüldü.







Elise, Rün Feryadı ile güç basamaklarını sekizer sekizer tırmanabileceği araca kavuşmuş durumda ve kaderin ördüğü ağlardan etkilenmiyor.



Örümcek benzetmeleri bir yana, Elise'in iyi bir gidişat tutturduğunu ve güzel bir stratejik kimliğinin olduğunu düşünüyoruz (erken safhalarda güçlü, iyi kaynak yönetimine sahip ve haritada varlığını hissettiren bir ormancı). Bu yüzden, sadece hızını kırpmakla yetiniyoruz.






Genel

İNSAN HALİNDE TABAN HAREKET HIZI330?325


ÖRÜMCEK HALİNDE TABAN HAREKET HIZI355?350





W – İntihar Örümceği

TABAN HASAR75/125/175/225/275 büyü hasarı?60/110/160/210/260 büyü hasarı






















Fiora





Zayıf noktalar artık daha öngörülebilir şekilde açığa çıkacak.







Başlangıçta, Düellocunun Dansı'nın etki gösterdiği konumlar (mavi tarafa bakan) iki 'ön' zayıf nokta ile (kırmızı tarafa bakan) iki 'arka' nokta arasında gelip gidecek şekilde tasarlanmıştı. Bunun amacı, işin içine biraz oyun becerisiyle ustalık katmak ve Fiora ya da rakibinin tamamen gelişigüzel ortaya çıkan şartlardan etkilenmesinin önüne geçmekti. Ama bir şekilde bu mantık bozulmuş ve gelişigüzele dönmüştü.



Yukarıda bahsettiğimiz nedenlerden ötürü, düzeltme yapma ihtiyacı duyduk.






Pasif – Düellocunun Dansı

YÖN SEÇİMİGelişigüzel?Sağ üst ve sol alt arasında gidip geliyor






















Gangplank





R'nin bekleme süresi kendini aştı.







Gangplank'in, Yama Notları'nın müdavimlerinden biri haline geldiğinin farkındayız; ancak Gangplank birçok açıdan performansı en yüksek şampiyonlarımızdan biri olma unvanını koruyor. Gerçi doğruya doğru, şampiyonların yaptığımız her değişiklikten hem algı hem de objektif güç anlamında ne kadar çok etkilenebildiğini biliyoruz. Bu defa diğer global ultilerle uyumlu olmasını sağlamak amacıyla Top Salvosu'nun küresel etkinliğini kırpıyoruz. Bu sayede Gangplank'in kullandığı ultilerin zamanlamasını daha iyi hesaplaması gerekeceğini tahmin ediyoruz.






R – Top Salvosu

BEKLEME SÜRESİ140/130/120 saniye?160/150/140 saniye






















Karma





W, her yetenek seviyesinde daha az mana harcıyor.







6.1 Yaması'nda Buz Kraliçesinin Hakkı'nın sağladığı mana yenilenmesini azaltmıştık. Bu değişiklikten etkilenen bazı şampiyonlara gereken ilgiyi göstermek istedik.



Karma gibi.






W – Değişmez Karar

BEDEL70/75/80/85/90 mana?50/55/60/65/70 mana






















Kha'Zix





Burada özet geçmeye gerek yok, açıklamanın kendisi özet gibi zaten.







Kha'Zix'in (ve Rengar'ın) arkadaki şampiyonlara çullanmak için havadan hücuma geçtiği sırada yaptığı hasar hazırlığı konusunda güzel bir orta yol bulduğumuza inanıyoruz. Büyük ihtimalle Kha'Zix hakkında daha konuşacak çok şeyimiz olacak ama şu anda suikastçılarda ince ayar yaparken çok ama çok dikkatli hareket ediyoruz.






W – Hiçlik Dikenleri

yenİHAZIRLIKLI BÖCEKArtık Kha'Zix'in inmeden hemen önce kullanabileceği şekilde, sıçrayışın ortasında 'önceden yüklenebiliyor'


VERİ SIRASIKha'Zix havadayken hem Hiçlik Dikenleri hem de Hiçlik Saldırısı'nı kullanmaya çalışırsa sadece son kullanmaya çalıştığı yetenek yüklenecek (ikisi birden olamazdı, o kadarı da abartı kaçardı)





R – Hiçlik Saldırısı

yenİHAZIRLIKLI BÖCEKArtık Kha'Zix'in inmeden hemen önce kullanabileceği şekilde, sıçrayışın ortasında 'önceden yüklenebiliyor'


VERİ SIRASIKha'Zix havadayken hem Hiçlik Dikenleri hem de Hiçlik Saldırısı'nı kullanmaya çalışırsa sadece son kullanmaya çalıştığı yetenek yüklenecek (ikisi birden olamazdı, o kadarı da abartı kaçardı)






















Kindred





Q'nun mana bedeli arttırıldı, E'nin taban hasarı azaltıldı.







Kindred'in oyunun son safhalarındaki güçlenmesini tırpanlamak istemiyoruz (aksi halde nişancı ormancı olarak etkili olmasını bekleyemeyiz); bu yüzden oyunun erken safhalarında ormandayken teke tek çatışmalardaki gücünde kesintiye gidiyoruz.






Q – Okların Dansı

BEDELBütün yetenek seviyelerinde 30 mana?Bütün yetenek seviyelerinde 35 mana





E – Karabasan

KURT'UN ÇULLANDIĞINDA VERDİĞİ HASAR80/110/140/170/200 fiziksel hasar?60/90/120/150/180 fiziksel hasar (seviyeyle artış miktarı ve cana göre verdiği yüzdelik hasar değişmedi)






















Nunu





Artık oyunun ileri safhalarındaki takım savaşlarında E daha az mana bedeliyle daha seri kullanılabiliyor (buna karşın daha az hasar veriyor).







Dünyanın en sinir bozucu çocuğuna (ve Willump adlı yetisine -lütfen adını ilk defa duymadığınızı söyleyin-) oyunun ileri safhasındaki takım savaşlarında biraz daha araç sağlamak istedik. Bu değişiklik sonrasında koridor tutan Nunu'nun gümbür gümbür dönüşüne tanık olma ihtimalimiz de var. Bunun LoL oyunlarından aldığınız keyfi nasıl etkileyeceği hakkında kesin bir yorum yapamasak da en azından artık özür dileyebiliriz.



…Yeti için üzgünüz.






E – Buz Patlaması

BEKLEME SÜRESİBütün yetenek seviyelerinde 6 saniye?6/5,5/5/4,5/4 saniye


BEDEL75/85/95/105/115 mana?70/75/80/85/90 mana


YAVAŞLATMA SÜRESİ3 saniye?2 saniye


YAVAŞLATMA ETKİSİ%20/30/40/50/60?%40/45/50/55/60


TABAN HASAR85/130/175/225/275 büyü hasarı?80/120/160/200/240 büyü hasarı


ORAN1,0 yetenek gücü?0,9 yetenek gücü






















Poppy





Poppy'nin pasifiyle etkileşimini geliştiren birkaç hata giderildi ve Q'da rahatlatıcı bir ince ayar yapıldı.







Birkaç minik hatayı gidererek Poppy'nin çekiciyle ezip geçmeye devam etmesini sağlamayı hedefledik. Bu aşamada güç anlamında bir değişiklikten kaçınmayı uygun gördük.






Pasif – Demir Elçi

DÖNMEZSE HİÇ SENİN OLMAMIŞTIRArtık kalkan hedefe ulaşmadan önce hedef katledilirse, kalkan geri dönmüyor


LASTİK ZOMBİArtık zombi etkili pasifi olan (Kog'Maw, Karthus, vs.) bir şampiyonu katlettiğinde, kalkan Poppy'ye geri dönüyor


VEDA FIRSATIPoppy'nin veda zamanını anlayabilmesi için kalkan yerdeyken çıkış animasyonu daha erken görüntülenecek (oyun içinde kalış süresi değişmedi)





Q – Sarsan Çekiç

BEN BU KOMBOYU BOZARIM6.1 Yaması'ndaki E-Q kombosunu geliştirdik. Kahraman Hücumu kullandıktan sonra fare imleciniz çok fazla hareket etmediği sürece Sarsan Çekiç otomatikman hedefinize doğru nişan alacak






















Rengar





Q'nun anlık hasarı azaldı ama hasar güçlendirmesi arttı. Artık havadayken kullanıldığında bile Bola Atışı'nın bir kullanma süresi var. R'nin ünlem işareti artık daha uzun mesafeden haber veriyor. Yine de katledilmeniz kaçınılmaz sayılır.







Her Yama Notları'nda içeriğine dalmadan önce şöyle bir boynunuzu kütletip, derin bir nefes aldığınız (belki de şöyle bir gerindiğiniz) bazı başlıklar olduğunu biliyoruz. Bu da onlardan biri olsa gerek.



Rengar, acayip havalı yelelere sahip ve rakibi küplere bindiren (stratejik) tek atma yeteneğiyle özdeşleşmiş bir yırtıcı. Bu bağlamda Rengar perdesini bu değişikliklerle açmamıza rağmen, ileride çalılardan başka değişikliklerle fırlamamız muhtemel.



Şimdi önümüzdeki tabağa odaklanalım. Şu noktada iki hedefimiz var ve bunlar Rengar'ın mevcut stratejik çizgisiyle doğrudan kesiştiği için dikkatli ilerlemek istiyoruz. Hedef 1: Rakip oyunculara önlem alacak biraz daha fazla süre tanımak istiyoruz (bkz: R değişikliği). Hedef 2: Rengar'ın karşı konulmaz anlık kombosuyla rakiplerine tek atma becerisini biraz da olsa kırpmak istiyoruz (bkz: E + Q değişiklikleri). Bu değişikliklerin iri kıyım kediye yönelik öfkeyi nasıl etkileyeceğini bekleyip görmekten başka çaremiz yok ama ilk adımı böyle atıyoruz.



Ayrıca pembe totem almayı ihmal etmeyin. Bu tüyonun Rengar'la çok fazla ilgisi yok ama pembe totem almak güzel bir huy.






Genel

UÇAN PİSİRengar artık gizli haldeyken veya çalılıklardan sıçradığında hedefin çok az uzağına iniyor. Ama sahiden çok az. 1/16 Teemo boyu kadar az. Bu değişikliğin, kendini fazla kaptıran Rengar oyuncularının hedefin tam tepesine indikten sonra Bola Atışı'nı boşa sallamalarını önlemesini umuyoruz.





Q – Güçlendirilmiş Yabani

HASAR ARTIŞIToplam saldırı gücünün %50'si?Toplam saldırı gücünün %30'u


SALDIRI GÜCÜ GÜÇLENDİRMESİ+%10 ilave saldırı gücü?+%20 ilave saldırı gücü





E – Bola Atışı

ÇEYREK SANİYELİK FİLM ŞERİDİArtık havadayken kullanıldığında Bola Atışı'nın bir kullanma süresi (0,25 saniye) oluyor


GÖZÜNÜ KAPA, BOLAYI YOLLABola Atışı'nı havadayken yapmayı denediğinde hedef imleci menzil dışında olursa, Rengar atışı gerektiği gibi yapacak





R – Av Heyecanı

ÜNLEM MENZİLİ1250?1450






















Tahm Kench





Pasif yük süresi azaldı ve rakip tarafından önlense bile Ham Yap'ın bekleme süresi ve mana bedelini iade etmesine neden olan bir hata giderildi.







Tahm Kench'in iştahını kaçırmak gibi bir niyetimiz yok ama en azından rakipleri şapır şupur mideye indirmesinin neden olduğu öfkeyi biraz azaltmak istedik. Yük süresindeki azalma sayesinde zincirleme ham yapmak istediğinde, Tahm Kench'in biraz daha agresif hareket etmeye mecbur kalacağını tahmin ediyoruz.






Pasif – Tadımlık

YÜK SÜRESİ7 saniye?5 saniye





Q – Dil Yarası

ÖNCE GÖZÜNÜ DOYUR!Dilin isabet kutusu göstergesi artık daha uzun süre görünüyor (dilin ileri atılması bitene kadar)





W – Ham Yap

BARİ TADINA BAKAYDIK!Büyü işlemez durumdaki (Morgana'nın E – Kara Kalkan, Fiora'nın E – Karşı Hamle yetenekleri gibi nedenlerle) hedefler üzerinde kullanıldığında, Ham Yap'ın bekleme süresi ve mana bedelini iade etmesine neden olan bir hata giderildi





R – Lezzet Yolculuğu

ORAN%4/6/8 ilave can?%2/4/6 ilave can










Eşyalar

















Buz Kraliçesinin Hakkı





Biri Hayalet Avcıları'nı mı çağırdı?







Vadi'yi her yama ile daha az ürkünç bir yer haline getirme çalışmalarımız sürüyor. Özetleyecek olursak, soruşturmalarımızda önce Buz Kraliçesinin "Hakkı'nı vermek" istemiştik ama bulduğumuz izler bizi aşağıda bahsedeceğimiz iki eşyanın bedellerini düşürmeye yönlendirdi. Öte yandan, Buz Kraliçesinin Hakkı'nın bekleme süresindeki artış sayesinde aktif etkisinin ezbere değil, biraz daha düşünerek kullanılmasını hedefliyoruz.



AKTİF BEKLEME SÜRESİ60 saniye?90 saniye


HIZ ARTIK BİR HAYALHayaletler artık hedeflerini görünce nispeten hızlı hareket etmiyor






















Morellonomikon





BEDELİ AZALDI.







Buz Kraliçesinin Hakkı soruşturmalarımızın yan sonucu. Anlaşılan, bu eşyanın sağladığı özel pasiflere biraz fazla değer biçiyormuşuz. Daha hesaplı alternatiflerin eşya çeşitliliğini arttırmasını umuyoruz.



BİRLEŞTİRME BEDELİ765 altın?615 altın


TOPLAM BEDEL2550 altın?2400 altın






















Athene'nin Lanetli Kadehi





BEDELİ AZALDI!







Bir üst maddeye göz atabilirsiniz. Yoksa yukarıdaki açıklamayı buraya da mı yapıştırsak? Elimize yapışacağına buraya yapışsın.



Buz Kraliçesinin Hakkı soruşturmalarımızın yan sonucu. Anlaşılan, bu eşyanın sağladığı özel pasiflere biraz fazla değer biçiyormuşuz. Daha hesaplı alternatiflerin eşya çeşitliliğini arttırmasını umuyoruz.



BİRLEŞTİRME BEDELİ565 altın?465 altın


TOPLAM BEDEL2800 altın?2700 altın






















Kara Mühür





İster Doldurulabilir İksir ister üç Can İksiri ile başlayabilmeniz için bedeli azaltıldı.







Kara Mühür'ü 'kısıtlı bir güç aralığı' fantezisini hayata geçirmek için tasarlamıştık. Şimdi de bu yaklaşıma biraz daha ağırlık veriyoruz. Artık oyuna rüya gibi bir başlangıç yapmayı şöyle özetleyebiliriz: Kara Mühür + Doldurulabilir İksir ikilisiyle başla, İlk Kan'ı al ve hızla İhtişam yükü biriktir, sonra hemen bir Musibet İksiri yapıştır (eşyaların o güzel sinerjisiyle mutlu ol), sonra bir havalara gir, başarısız bir baskın denemesi sonucu bütün yüklerini kaybet, yetmezmiş gibi inat edip Kara Mühür'ü satmayacağım diye tuttur (Doran'ın Yüzüğü'nü satmaktan hiç farkı olmamasına rağmen), üstüne ayrıca bir Mejai'nin Ruh Yiyeni al ve 5 yükün üstüne çıkama.



Gördük de söylüyoruz.



BEDEL400 altın?350 altın


RUHLARIN BİZE GELİŞİ BU KADARMejai'nin Ruhyiyeni'nin toplam bedeli değişmedi






















Tırpan





Taban Saldırı Gücü ve 100 minyon biçildiğinde kazandırdığı altın arttı.







Tırpan'ın getirdiği 'açgözlülük' faktörünü hala destekliyoruz. Bu yüzden de tırpanı biraz daha bilemekte sakınca görmedik.



SALDIRI GÜCÜ5?7


NİHAİ ALTIN KAZANCI300 altın?350 altın






















Bombardıman Topu





Şampiyonlarla saldırırak hareket edildiğinde, Bombardıman Topu'nun menzil arttırma etkisinin hesaba katılmamasına ve şampiyonların normal menzil sınırına koşup sadece Enerji Dolu saldırıyı gerçekleştirmesine neden olan bir hata giderildi.



DUR DAHA TOP ATACAKTIKŞampiyonların Bombardıman Topu'ndan kazandıkları menzil artışı olduğunda bile normal menzil sınırına koşmalarına neden olan bir hata giderildi










Sistemler









Duvarla Çakışma Tespiti





Duvarların üzerinden sıçrama ve totem yerleştirme artık daha mantıklı ve anlaşılabilir hale geldi. Madem buraya kadar okudunuz, açıklamayı da okusanız iyi olur; çünkü bu, özet geçilemeyecek kadar karmaşık bir konu arkadaşlar.







Bu, duvarların üzerinden sıçramanızı ve totem koyma biçiminizi (genelde olumlu anlamda) etkileyecek bir değişiklik. O yüzden durumu olduğu gibi anlatacağız. Bu değişiklikten önce: Bir duvarın üzerinden sıçramaya veya totem koymaya çalıştığınız zaman, oyun sizi (veya totemi) gitmek istediğiniz yere aktarmaya çalışıyordu. Aktaramazsa bir burgu çizerek çevreyi tarıyor (neden burgu diye sormayın) ve sizi (veya totemi) ilk bulduğu uygun konuma yerleştiriyordu. Bu, burgu her zaman aynı olduğu ve doğru noktaları biliyorsanız hep istediğiniz yere çıktığınız için teknik açıdan tutarlı bir yöntem. Yeter ki doğru noktaları ezberlemeyi becerin. Bu değişiklikten sonra: Fazla bir değişiklik yok; sadece duvarda düzgün bir konum seçemezseniz, sistem en yakındaki uygun noktayı arıyor ve sizi oraya yerleştiriyor. Bu kadar.



Peki bu ne anlama mı geliyor? Hemen söyleyelim: Duvarların üzerinden sıçramaya veya totem koymaya karar verdiğinizde neyin işe yarayıp yaramayacağını daha sezgisel olarak anlayabileceksiniz. Eskiden yaptığınız bir şey artık olmuyorsa, zaten öyle olmaması gerektiği (yetersiz menzil) içindir ve eskiden, sistem kuralları esnettiği için mümkün olmuştur.



DUVARLARIN DİLİ OLSADuvarların üzerinden totem yerleştirmek veya sıçramak artık daha mantıklı işliyor ve ince hesaplanıyor. Yukarıdaki açıklamayı okumazsanız bu nota pek anlam veremeyebilirsiniz










Kabiliyetler

















Suikastçı





Suikastçılığını arttırdık, ormancılar için acayip iyi oluşunu azalttık.







Suikastçı'yı ormancılar için çok etkili bir kabiliyet seçimi olmaktan çıkarmayı ve rakip şampiyonları yalnız yakalama mekaniğine biraz daha ağırlık vermeyi hedefliyoruz. Adı üstünde, değil mi? "Suikastçı."



kaldIrIldIORMANDA TEK BAŞINAHasar artışı artık sadece şampiyonlara karşı geçerli


HASAR İLAVESİ+%1.5?+%2






















Yıldırımların Efendisi'nin Hükmü





Bekleme süresi düşük seviyelerde arttı, ilerleyen seviyelerde azaldı. Vuruşlar arasında geçmesi gereken süre (yüklerin bozunma süresi) azaldı, yani kabiliyetin etkisini tetiklemek için daha hızlı vuruş yapmanız gerekecek.







Yıldırımların Efendisi'nin Hükmü, anahtar kabiliyetler arasında güç ve tatmin bakımından mihenk taşı olma özelliğini koruyor; ancak bu, dokunulmaz olduğu anlamına da gelmiyor! Bu, diğer kabiliyetlerde yapılanlarla kol kola işleyen bir düzenleme; yani iki tarafı da aynı bakış açısıyla ayarlıyoruz. Şu anda Yıldırımların Efendisi'nin erken safhadaki baskınlığını biraz törpülüyoruz çünkü diğer seçenekleri fazla gölgede bırakıyordu. Tabii bu, oyunun ileri safhalarındaki hissedilirliğini biraz heyecanla tatlandırabileceğimiz anlamına da geliyor.



Bu arada yüklerin bozunma süresinin azalması, koridordaki saldırganlık düzeyi açısından önemli bir değişiklik; çünkü mor şimşeklerin çakmasını istiyorsanız kendinizi saldırmaya daha fazla adamanız gerekecek.



BEKLEME SÜRESİ20 saniye?Seviyeye bağlı olarak 25 – 15 saniye


YÜKLERİN BOZUNMA SÜRESİ5 saniye?3 saniye






















Rüzgara Fısıldayan'ın Hediyesi





Oyun içi açıklama güncellemesi. Rüzgara Fısıldayan'ın Hediyesi kendi kendinize uyguladığınız iyileştirme ve kalkan etkilerini arttırırken, kendinize ilave zırh ve büyü direncini sağlamıyor.







Açıklama güncellemesi. Rüzgara Fısıldayan'ın aynı zırh ve büyü direnci ilavelerini, kendi kendinize uyguladığınız iyileştirme ve kalkanlara neden sağlamadığını merak edenler varsa onlara şöyle cevap verelim: Mundo. Ayrıca Warwick. Bir de Singed. Ha, bir de Garen. Devam edelim mi?



BİR DE ALISTARRüzgara Fısıldayan'ın Hediyesi'nin oyun içi ipucu, kendi kendine uyguladığın iyileştirme ve kalkan etkilerini güçlendirmesine rağmen kendine ilave büyü direnci ve zırh vermediğini yansıtacak şekilde güncellendi










Ziynetler ve Görüş









Totem Kalıntısı





Totem kalıntılarının görselleri artık ne zamandır kalıntı halinde durduklarına bağlı olarak değişiyor.







Totem kalıntıları hakkında aldığımız en önemli yorumlardan biri, sağladıkları bilginin faydasız olabildiği hakkındaydı. Kalıntılar yerde çok uzun süre kaldığı için rakibin alışkanlıkları hakkında pek de aydınlatıcı olmayan "gereksiz" verilere dönüşüyorlardı.



Bu değişiklikle, kalıntıların sağladığı verilerin daha faydalı olmasını hedefliyoruz. Totem kalıntılarının zamanla değişimlerinin okunabilir olması sayesinde, rakibin görüş stratejisini ve bu stratejinin oyun ilerledikçe sergilediği değişimi daha net anlayabileceğinizi umuyoruz. Bu, çok heyecan verici bir değişiklik gibi gelmeyebilir ama kesinlikle öyle. Biz çok heyecanlandık. Lütfen siz de heyecanlanın. Kırmayın bizi.



KALINTI SÜRESİ300 saniye?240 saniye


yenİKALINTI GÖRSELLERİTotem kalıntıları artık…




Varlık süresinin ilk %10'unda parıldıyor!





Varlık süresinin %30'u geçtikten sonra yanmayı kesiyor!





Varlık süresinin %60'ı geçtikten sonra parçacık görünürlüğünü değiştiriyor ve kalıntılar küçülüyor!























Tarayıcı Mercek





Gizli Cho'Gath'ları artık daha kolay buluyor.







Bu değişiklik, Taraycı Mercekleri çok az etkileyecek olsa da çalılarda saklanan "semirmiş" şampiyonları tespit etmek daha eğlenceli olacağa benziyor.



TARAMA TESPİTİMerkezden merkeze?Merkezden kenara


TARAMA DENKLİĞİKahin Dönüşümü'nü de etkiliyor






















Uzak Görüş Dönüşümü





Mavi totemlerin artık kendi mini harita simgesi var.







Takımınız haritaya Mavi totem saçmış ve bir bakışta sıradan totem sayınızı anlamak istiyorsunuz; ama bir bakıyorsunuz, ormandan 20 tanesi birden size göz kırpıyor! Kafanız karışmaz mı? Karışır tabii!



Üzülmeyin, o günler artık geride kaldı.



yenİMİNİ HARİTA TOTEM SİMGESİArtık daha küçük ve sıradan totem simgesinden daha açık bir tonda


yenİDİNAMİK İMLEÇ RENGİArtık diğer totem koyma faaliyetlerindeki işleyişin bir benzeri, artık Uzak Görüş Totemi için de geçerli. Bundan böyle hedef imleci çalı üzerinde yeşil, açık zemin üzerinde kırmızıya dönecek.














Yoğunlaşma Sırasında Kullanılabilir Ziynetler





Başlık olayı iyi özetliyor sanki.







Başlıkta da yazdığı gibi, Ziynetler artık yeteneklere yoğunlaşırken de kullanılabiliyor. Aslında bu fikrin ilham kaynağı Jhin oldu. Oynanış testlerinden birinde Jhin, Son Perde (R) yeteneğine yoğunlaştığı sırada kendini seçmeye çalıştı. Sonra birden küsüp ateş etmeyi kesti. Bunun altında yatan mantığı tersine çevirip uyguladığımızda ise Ziynetleri Jhin (ve Xerath) hariç bütün şampiyonlar için yoğunlaşma sırasında kullanılabilir hale getirmiş olduk. Jhin ve Xerath'a da en kısa sürede çözüm getireceğiz.



GÖRÜŞTEKİ GÜZELLİKArtık yeteneğe yoğunlaşma sırasında bir Ziynet kullanılırsa, yoğunlaşma bozulmayacak. Jhin ve Xerath şimdilik bu özellikten faydalanamıyor ama ikisini de en kısa sürede düzelteceğiz










Alternatif Haritalar









Sonsuz Uçurum





Düz hesap







Sonsuz Uçurum'daki can yadigarlarının ortaya çıkış sürelerini düz hesap yapmaya çalışırken Uğursuz Koruluk'ta da değişikliğe sebep olduk. Uzun lafın kısası; bu değişimlerden biri hata, diğeri kasıtlı.



CAN YADİGARLARININ ORTAYA ÇIKIŞ ZAMANI3: 10?3: 00 (bu kasıtlı olan)














Uğursuz Koruluk





Hay aksi!







Kaş yapalım derken göz çıkardık. En kısa sürede bunu düzelteceğiz.



CAN YADİGARLARININ ORTAYA ÇIKIŞ ZAMANI3: 00?2: 50 (bu hata ve en kısa sürede düzeltilecek)










Yeni Şampiyon Seçimi













Yeni şampiyon seçimini devreye soktuğumuzda söz verdiğimiz gibi, elde ettiğimiz ilk verilere dayanarak sistemi geliştirme çalışmalarımıza devam ediyoruz. Burada paylaşmak istediğimiz bir konu var. Sistemin devre dışı kaldığı zamanlar, aşağıdaki giderilen hata sayısından da tahmin edebileceğiniz gibi yeni şampiyon seçiminin kendisindeki hatalardan kaynaklanmıyor. Asıl sorun, yeni şampiyon seçiminin devreye girişi ve 2016 Dereceli Sezonu başlangıcının çakışmasıyla ortaya çıkan yoğun trafiğin, yeni şampiyon seçiminin altyapısını oluşturan sistemlerin zorlanmasına sebep olmasıydı.



Bu sistemler güçlendirildi ve yeni şampiyon seçimi yeniden devrede. Artık yeniliklere göz atabiliriz:



Arayüz Geliştirmeleri





Yeni şampiyon seçiminin çıktığı sırada tam anlamıyla hazır olmayan birkaç araç eklendi.



SEÇ BEĞEN ALArtık yeni şampiyon seçiminde kostüm alınabiliyor


MAKYAJSIZ ÇIKMAMArtık yeni şampiyon seçiminde renk paketi seçilebiliyor


TOTEMİM DE ÇIKMAZArtık yeni şampiyon seçiminde totem görünümü seçilebiliyor


Eşleştirme Sistemindeki Geliştirmeler





Bu değişiklikler, yeni şampiyon seçiminin devreye girişinden hemen sonra gerçekleştirilmişti. Sadece sizi haberdar etmek istedik.



EŞLEŞTİRME DENGESİBütün beceri düzeylerinde iyileştirildi


SIRA SÜRELERİYüksek MMR basamaklarında azaltıldı


HAZIR GRUP DENKLİĞİArtık 5 kişilik hazır grupların %98'i kendileri gibi 5 kişilik hazır gruplarla eşleştiriliyor










2016 Ay Festivali













Ay Festivali başladı! Üç yeni Ay Festivali kostümü, 6.2 Yaması'nın çıkışından önce sunuldu bile:















Işık Fırtınası Wukong













Ay İfriti Caitlyn (Sandığa Kalkacak)

Ay İfriti Morgana (Sandığa Kalkacak)









Ay Festivali kutlamaları, 6.2 Yama Dönemi boyunca çıkacak yeni içeriklerle devam edecek:



Yeni bir Yükselen Şafak totem görünümü ve dört yeni sihirdar simgesi





Sana Özel Ay Festivali Mağazası 28 Şubat 10.00'dan 9 Şubat 09.59'a kadar devrede olacak







2016 Ay Festivali sitesinde daha ayrıntılı bilgi edinebilir ve kutlamalara katılabilirsiniz!











Giderilen Hatalar











Kullanıcı Paneli'nin yazı boyutu artık DPI seçenekleri yerine, gerektiği gibi Kullanıcı Paneli seçeneklerine bağlı olarak değişiyor. 4K monitör kullananlar kusura bakmasın!





Rakibin daha önce taradığı bir çalılığa girildiğinde Tarayıcı Mercek animasyonunun devreye girmesine neden olan bir hata giderildi





Kumandanın Kan Hırsı'nın sağladığı saldırı hızı artışının gerekenden bir saniye kısa sürmesine neden olan bir hata giderildi





Hecarim'in E – Yıkıcı Saldırı + R – Gölgelerin Hücumu kombosunun düzgün işlememesine neden olan bir hata giderildi. Hecarim artık E yeteneğini R yeteneğinden önce kullanabiliyor ve E'den kazandığı güçlendirmeyi kaybetmiyor





Ryze'a benzer şekilde, artık Cassiopeia da E – İkiz Diş yeteneğini kullanmayı bitirdiği zaman, önceki hareket veya saldırı komutunu uyguluyor





Vel'Koz'un R – Yaşam Formu Parçalama Şuası artık Vel'Koz'un bir hedefe son vuruş yaptığı sırada kullanılınca tuhaflıklar sergilemiyor





Malphite'in R – Önlenemez Güç yeteneğinin, Trundle'ın E – Buzdan Sütun yeteneği gibi yer değiştirme yetenekleriyle etkileşime girdiğinde bitiş konumu yerine başlangıç konumundaki hedefleri havaya savurup hasara maruz bırakmasına neden olan bir hata giderildi





Yer değiştirme etkilerinin Zac'i E – Elastik Sapan'ın uçuş süresince etkilememesine neden olan bir hata giderildi





Seviye atlatıldığında Graves'in E – Hızlı Tetik yeteneğinden kaynaklanan zırh ve büyü direnci ilavesinin yenilenene kadar tutarsızlık göstermesine neden olan bir hata giderildi





Malzahar'ın Q – Hiçlik'in Çağrısı yeteneğinin görüş sağlayan özellikleri düzeltildi. Artık görüş bütün yol boyunca sağlanıyor ve isabet alanlarının kenarından isabet alan rakipler gerektiği gibi görünüyor





Yasuo'nun W – Rüzgar Duvarı yeteneği artık Yasuo katledildiğinde de atışları gerektiği gibi önlemeye devam ediyor





Yasuo'nun üçüncü Q – Çelik Fırtına'sının (ve E + Q kombosunun) bazı durumlarda büyü kalkanlarını aşarak hasar verebilmesine neden olan bir hata giderildi





Leona'nın E – Ufuk Kılıcı yeteneğinin, atılma sırasında yeteneği büyü kalkanıyla önleyen hedefleri bile hareketsiz bırakmasına neden olan bir hata giderildi





Pantheon'un Pasif – Kalkan Koruması, Annie'nin Tibbers'ı ve Heimerdinger'ın ulti taretinin saldırılarını önlüyor ve bunlara maruz kalınca bekleme süresine giriyor





Pantheon'un Pasif – Kalkan Koruması tarafından önlenmesine rağmen uygulanan bazı isabet halindeki etkiler düzeltildi





Zyra'nın bitki saldırılarının hedeflerin sıyrılma durumunu göz ardı etmesine neden olan bir hata giderildi





Vadi'nin Alameti artık Thresh için bir ruh bırakıyor

















Habere ulaşmak için- turkishplayer.com

Kaynak: Turkishplayer.com

28 Ocak 2016 Perşembe 00:45

28 Şubat, Virtüöz, Türkiye, Kazancı, Makyaj, Kusura, Annie, Mavi, Güce, Leon