Sevginin Ve Uyuşukluğun Yazarı

Yapı Kredi Yayınları'nın aylık edebiyat dergisi kitap-lık'ın Temmuz-Ağustos sayısının dosya konusu Juan Carlos Onetti.

Sevginin ve uyuşukluğun yazarı Onetti

Yapı Kredi Yayınları'nın aylık edebiyat dergisi kitap-lık'ın Temmuz-Ağustos sayısının dosya konusu Juan Carlos Onetti. Münir Göle, Mario Vargas Llosa, Jean-François Fogel, Antonio Muñoz Molina, Noé Jitrik bu büyük Uruguaylı yazarın öykü ve romanlarındaki dünyayla yazın anlayışını irdeliyor. Söyleşisi, yazarlara verdiği öğütler ve ilginç bir öyküsüyle Onetti, Türkçede ilk kez böylesine kapsamlı bir biçimde gündeme geliyor.

Babil Kulesi sayfalarında iki yazının konusu Yusuf Atılgan'da kesişiyor: Selda Uygur, Kemal Bilbaşar'ın Denizin Çağırışı (1944) romanıyla Aylak Adam (1959) arasındaki kanbağını irdeliyor. Âlim Kahraman ise Anayurt Oteli'ndeki yerleri belirleyerek Manisa'daki Anavatan Oteli'nden, bu otelin kapısından söz ediyor. Ali Teoman'ın "Ben niçin yazıyorum?" başlıklı denemesi ölümünden önce YKY'ye verdiği "Alacakaranlık Günce"den. Ahmet Sait Akçay'ın "Hikâyenin geri dönüşü mü?" başlıklı yazısı öykünün gidişatına ilişkin can alıcı noktaları imliyor. Emin Özdemir'in kurmaca kişilerden Oblomov'u, Uğur Kökden'in Addis Ababa günlerini, Nazan Maksudyan'ın annesiyle babasının aşkını anlattığı kitap-lık'ın yaz sayısında Mustafa Ziyalan, Necip Tosun ve Arda Yılmaz'ın yazıları, Erkut Özal, Esra Erdoğan, Gökhan Yılmaz, Nil İpek, Pınar Sönmez ve İsmail Pelit'in yeni öyküleri, Mehmet Müfit, Tuğrul Tanyol, Haydar Ergülen, Efe Murad ve Christina Georgiou'nun yeni şiirleri yer alıyor.

kitap-lık iyi edebiyatın adresi olmayı sürdürüyor.

kitap-lık 151 / Temmuz-Ağustos 2011
128 sayfa, 7,5 TL

Ünlü Felsefeci İlham Dilman'dan "Sevgi" Üzerine

Yapı Kredi Yayınları Cogito serisinden yeni bir kitap: Sevgi - Biçimleri, Boyutları ve Paradoksları.

İlham Dilman 2003 yılında yaşama veda ettiğinde Wittgenstein, dil felsefesi, psikanaliz, ahlak felsefesi üzerine çok sayıda makale ve kitaba imza atmış dünya çapında üne sahip bir felsefeciydi. Bu çalışmasıysa bütün boyutları, biçimleri ve paradokslarıyla sevgiyi Platon'dan Freud'a, Proust'tan Fromm'a, Kierkegaard'dan D.H. Lawrence'a çeşitli yazar ve düşünürlerin görüşleriyle çalışmaları ışığında ve eşliğinde ele alıyor. Dilman bu çalışmasında, sevginin benlik ve cinsellikle bağlantısı, sevginin hayal kırıklıkları, bozulup sona ermesi ve bütün bunların ışığında yaşanan gelişmelere dair öğretici ve düşündürücü bir okuma deneyimi sunuyor okura.

İlham Dilman (1930-2003): Robert Kolej'de okudu. Cambridge Üniversitesi'nde felsefe eğitimi gördü; 1959 yılında psikanaliz ve felsefe üzerine teziyle doktora derecesini aldı. Wales Üniversitesi, Swansea Üniversite Kolejinde öğretim görevlisi olarak çalışan Dilman, orada Wittgenstein üzerine çalışmaya başladı. Çok sayıda makale ve kitaba imza atan Dilman dünyaca tanınan bir felsefeciydi. Kitaplarından bazıları: Induction and Deduction: A Study in Wittgenstein (1973), Studies in Language and Reason (1981), Language and Reality: Modern Perspectives on Wittgenstein (1998), Wittgenstein's Copernican Revolution (2002).

Sevgi

Biçimleri, Boyutları ve Paradoksları
Yazan: İlham Dilman
Çeviren: Ertürk Demirel
314 sayfa, 20 TL
Yapı Kredi Yayınları

Sanat tarihi yazımına katkıları 1974'den beri süren
Sanat Dünyamız'ın 123. sayısı çıktı.


Yapı Kredi Yayınları'nın kültür ve sanat dergisi Sanat Dünyamız'ın 123. sayısı okurla buluştu.

İstiklâl Caddesi'ndeki Arter'in üç katı 21 Ağustos 2011'e kadar Patricia Piccinini'nin "Beni Bağrına Bas" sergisine ayrıldı. Kazuo Ishıguro'nun Beni Asla Bırakma adlı romanındaki duyarlılıkları, kaygıları paylaşan, evrensel meselelere duyguyla ve akılla yaklaşan sanatçının sergisini İlkay Baliç değerlendirdi.

Deniz Gül'ün "5 Kişilik Bufet" adlı yerleştirmesi de Arter'de yer alıyor. Emre Baykal küratörlüğünde gerçekleşen bu sergiyi öğretim görevlisi İbrahim Cansızoğlu şiir-ses-eser bağlamında inceledi. Deneme yazarı Uğur Kökden Fransa'da Evian'daki Palais Lumiere'de yer alan "Daumier, Steinlen, Toulouse-Lautrec: Günlük Yaşam" sergisini gezdi ve o sahneye, sanatçılara ve dönemlerine ilişkin bir metin kaleme aldı.

Sanat eleştirmeni Paul Buck kendi deneyiminden yola çıkarak scrapbook'u (Kupürler Albümü) anlattı. Borga Kantürk'ün üçüncü kişisel sergisi "Cafe Recordis" Tophane'deki Galeri Non'da izlendi. Evrim Altuğ sanatçıyla söyleşti. Aynı galerideki Nâzım Dikbaş sergisini de Nazlı Gürlek inceledi.

Yazar Serdar Aydın sanatçı Mark Rothko'nun (1903-1970) duruşunu, dönemini anlattı.

Akbank Sanat'ta izlenen "Sürekli Çeşitlenmeler" sergisinin sanatçıları Füsun Onur; Ayşe Erkmen ve Seza Paker'di. Sanat Dünyamız serginin küratörü Ali Akay'la yazılı bir görüşme gerçekleştirdi.

Sanat tarihi, eserler kadar sanat kuramlarıyla yazılmakta. Meselelerle alakaları çözülmüş, dili geliş(tiril)miş sanatın etkisi eserlerin öncesinde ve sonrasında yapılanlara bağlı. Açık Masa bu konuya yönelik bir oluşum. Sanatçı Mürüvvet Türkyılmaz iştirak kavramı üzerinden Açık Masa'nın nedenini, çalışmalarını anlattı. Evrim Altuğ, Outlet Istanbul'un kurucusu Azra Tüzünoğlu ile galerinin Eylül'de açılacak yeni mekânında söyleşi yaptı.

Sanat tarihçisi/küratör Necmi Sönmez Brooklyn'de "Gerçeğin Ardında" başlıklı bir sergi kurdu. Bard College öğrencisi Abigail Guyton sergiyi gezdi ve yorumladı. İstanbul Modern'de Paolo Colombo ve Levent Çalıkoğlu küratörlüğünde 21 sanatçının katılımıyla açılan "Kayıp Cennet" sergisi "Doğa ve Teknoloji Arasında Hayat" başlıklı yazının konusu oldu.

Tüpraş'ın önderliğinde hazırlanan Uygarlıklar Dizisi kültür miraslarına eklemlenecek bir çalışma. Sanat tarihçisi Şennur Şentürk değerlendirdi.

Münir Göle'nin Quipu fotoğrafları üzerine "Düğümler, Acı Süs" başlıklı metni 2011 yılı Memet Fuat Deneme Ödülü'nü kazanan Faruk Duman kaleme aldı.

İki ayda bir yayımlanan derginin karma yazılardan oluşan bu sayısının ardından tek temalı sayısı Eylül'de yayımlanacak.

Sanat Dünyamız
Temmuz-Ağustos 2011
112 sayfa, 12 TL
16 Temmuz 2011 Cumartesi 09:11

Kültür Sanat